تفریحات رایج در قبرس شمالی آشنایی با لذت بخش ترین فعالیت های موجود در این کشور
نوشته شده توسط : سینا

وجود امکانات لوکس و تنوع بالای فعالیت ها در قبرس شمالی

قبرس زادگاه الهه افسانه ای "آفرودیت" و سومین بزرگترین جزیره دریای مدیترانه بعد از سیسیل و ساردینیا. که شامل دو قسمت شمالی و جنوبی می باشد. قبرس شمالی یکی از زیباترین کشورهای قاره اروپاست که با سواحل زیبا، آب و هوای مدیترانه ای، آثار تاریخی، فرهنگ متاثر از سنت و مدرنیته و سرگرمی های مختلف سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند. امکانات لوکس و تفریحات متنوع در قبرس شمالی یکی از دلایل اصلی خرید ملک در قبرس شمالی و سفر تعداد زیادی از گردشگران به این کشور است. تنوع این فعالیت ها به حدی است که گردشگران می توانند آن ها را در تمام طول سال تجربه کنند. در این مقاله به بررسی تفریحات رایج در قبرس شمالی می پردازیم.

 

آشنایی با تفریحات رایج در قبرس شمالی


قبرس شمالی با آب و هوای مدیترانه ای خود هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. تفریحات زیادی در این کشور وجود دارد که تمامی گردشگرانی که به این کشور می آیند باید حداقل یک بار در زندگی خود آن ها را تجربه کنند. ورزش های آبی، بازدید از سواحل، آثار تاریخی و گشت های شبانه تنها بخشی از این تفریحات است. در ادامه با تفریحات رایج در قبرس شمالی آشنا می شویم.


سفر به آلاگادی و بازدید از ساحل لاک پشت ها


قبرس شمالی سواحل بسیار زیبایی دارد که لاک پشت ها در آنجا تخم می گذارند. در ماه های تابستان سال مانند خرداد، بچه لاک پشت ها از تخم بیرون می آیند و به آب دریا می روند. حرکت این لاک پشت ها به سمت آب سالانه تعداد زیادی از گردشگران را برای دیدن این پدیده زیبا به این ساحل می کشاند. بنابراین سفر به ساحل آلاگادی برای دیدن این لاک پشت ها یکی از محبوب ترین تفریحات قبرس شمالی است. غواصی در سواحل مرجانی؛ یکی از تفریحات رایج در قبرس شمالی


برخی از زیباترین سواحل مرجانی جهان در قبرس شمالی واقع شده اند. یکی از تفریحات رایج در قبرس شمالی برای علاقه مندان به ورزش های آبی مانند شنا، غواصی در این سواحل مرجانی است. با غواصی در این سواحل می توانید به دنیایی با زیبایی ناشناخته در اعماق آب سفر کنید و مرجان های رنگارنگ و خارق العاده ای را ببینید.

 

قایق سواری در دریای مدیترانه


قبرس جزیره ای است که در دریای مدیترانه واقع شده است و افراد کمی هستند که به این جزیره سفر می کنند اما نمی خواهند برای یک بار هم که شده به قایق سواری در دریای مدیترانه بروند. تجربه نکنید با قایق سواری در آب های شفاف مدیترانه می توانید پدیده های زیبایی مانند غارهای سنگی، سواحل مرجانی و خلیج های متعدد را ببینید و از آب و هوای معتدل مدیترانه ای لذت ببرید.


بازدید از بندر گیرنه


بندر گیرنه یکی از بنادر جذاب و کوچک قبرس شمالی که طبیعتی زیبا و دلنشین دارد. رستوران ها و کافه های زیادی در خیابان ها و خط ساحلی این بندر وجود دارد که باعث شده این بندر فضایی گرم و دلنشین داشته باشد و مکانی عالی برای گردشگران و مردم محلی باشد. بسیاری از قایق های تفریحی و ماهیگیری در کنار کوه های سرسبز و ناهموار بندر گیرنه زیبایی آن را دو چندان کرده است. همچنین در قسمت شرقی این بندر قلعه گیرنه قرار دارد که یکی از دیدنی ترین مکان های تاریخی این کشور است. در داخل دیوارهای این قلعه کلیسایی باستانی متعلق به ۱۲ قرن پیش وجود دارد که احتمالاً در اواخر امپراتوری روم ساخته شده است.
اگر از این بندر زیبا دیدن کردید تماشای غروب زیبای آن را از دست ندهید. ترکیب انعکاس نور خورشید عصرگاهی در امتداد رنگ آبی اقیانوس به همراه صخره های رنگارنگ اطراف بندر، فضایی آرامش بخش و روح انگیز را ایجاد می کند. بازدید از این بندر یکی از تفریحات رایج در قبرس شمالی است که معمولا در برنامه تورهای این کشور قرار می گیرد.


شرکت در فستیوال ها و مراسم سنتی


در قبرس شمالی هر ساله مراسم و فستیوال های مذهبی متعددی برگزار می شود و گردشگران زیادی از سرتاسر جهان برای دیدن آنها می آیند. به این کشور می آیند. بهار و تابستان فصل هایی هستند که بیشترین تعداد جشنواره در آن برگزار می شود. حتی در این مراسم، گروه های مختلفی از اتباع کشورهای دیگر نیز حضور دارند و فرهنگ خود را به نمایش می گذارند. بنابراین می توانید تنوع فرهنگی بالایی را در آنها مشاهده کنید و با فرهنگ قبرس شمالی و سایر کشورها آشنا شوید.

 

بازدید از کلیسای بلپایس در قبرس شمالی


یکی دیگر از فعالیت های رایج در قبرس شمالی که در برنامه تور این کشور نیز گنجانده شده است، بازدید از کلیسای قدیمی بلپایس است. این کلیسا در قرن سیزدهم ساخته شده و یکی از جاذبه هایی است که گردشگران در قبرس شمالی از آن دیدن می کنند. کلیسای Blapais در روستای کوچکی به همین نام در 5 کیلومتری بندر گیرنه واقع شده است و بیشتر بقایای آن به دوران سلطنت شاه هیو سوم باز می گردد. این بنا به سبک معماری گوتیک ساخته شده و مساحت آن در طول قرن ها افزایش یافته است.


قلعه سنت هیلاریون


یکی دیگر از تفریحات محبوب در قبرس شمالی، بازدید از قلعه سنت هیلاریون در بندر گیرنه است. این قلعه بر روی تپه های شیب دار گیرنه در ارتفاع 670 متری قرار دارد و چشم اندازی وسیع و زیبا از کل بندر و قسمت ساحلی آن ارائه می دهد. البته بیشتر این قلعه به مرور زمان بر اثر فرسودگی ویران شده است. این قلعه به دلیل زندگی شخصی به همین نام در این قلعه به قلعه سنت هیلاریون معروف شد. این بنا در سه طبقه ساخته شده است و در طبقه آخر آن پله های باریک و پیچ در پیچ وجود دارد که تا برج شاهزاده جان و خانه های سلطنتی آن ادامه دارد.
بی شک سنت قلعه هیلاریون یکی از زیباترین و چشم نوازترین بناهای تاریخ است. منطقه مدیترانه تاریخچه این قلعه به زمان جنگ های صلیبی برمی گردد و در آن زمان به عنوان قلعه پشتی مورد استفاده قرار می گرفت و محل اقامت بسیاری از افسانه ها در این جنگ ها بوده است. در بالای این قلعه می توانید منظره ای فوق العاده از کل جزیره را مشاهده کنید. اگر به قبرس شمالی سفر کردید، بازدید از این قلعه تاریخی را از دست ندهید. ما در قبرس شمالی پرداخت کردیم. البته تفریحات بیشتر و جاذبه های بی شمار دیگری در این کشور وجود دارد که احتمالا در سفر به این کشور زمان کمی برای تجربه آن ها خواهید داشت. اما قبرس شمالی از آن دسته کشورهایی است که همه گردشگران جهان باید حداقل یک بار به آن سفر کنند و از تفریحات موجود لذت ببرند و جاذبه های چشم نواز آن را ببینند. 

 

منبع مقاله: تفریحات رایج در قبرس شمالی





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: